Dag 22 + 23 + 24 + 25 in Slowakije - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu Dag 22 + 23 + 24 + 25 in Slowakije - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu

Dag 22 + 23 + 24 + 25 in Slowakije

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Augustus 2016 | Slowaakse Republiek, Brezno

Donderdags zouden we afspreken met een vriend van Jordi genaamd David. Hij woont in Tisovec, een plaats waar Jordi ook gewoond heeft op kamers en op school heeft gezeten. Hier kent hij David ook van natuurlijik. Toen we daar waren liet Jordi dus ook alles zien en kwamen er verhalen naar boven van Jordi en David over de leuke tijd daar. We gingen ergens wat drinken en aten een ijsje en reden toen met zijn drieën weer terug naar Brezno. Onderweg aten we wat bij een restaurantje waar Jordi ook gewerkt had toen hij een jaar of 17/18 was. Daar liepen paarden en ezels los, haha. 's Avonds speelden we tot 1 uur ofzo met zijn drieën League of Legends, zoals ze dat tijdens hun studententijd ook vaak deden. Een computerspel, voor degenen die het niet kennen.

Vrijdags gingen we met David en nog een vriend genaamd Armand kanoën, echt super gezellig was dat. We vertrokken zo rond 11 uur met de kano en kwamen rond een uur of 3 terug. In totaal was het zo' n 10 kilometer. Het was af en toe best zwaar maar echt super leuk. Onderweg hebben we 3 stops genomen; een supermarkt om wat lekkers en wat te drinken te kopen, een stop met een grote geïmproviseerde soort van springplank, waar we alle 4 vanaf zijn gesprongen en als laatste een restaurantje waar we allemaal lekker hebben gegeten. Kim natuurlijk weer een schnitzel. Aan het eind kregen we een certificaat, whahaha.

Zaterdags besloten de ouders van Jordi dat het tijd was om gezellig wat samen te gaan doen. We gingen naar een soort markt in een dorpje een stuk verderop. Hier maakten ze verschillende traditionele Slowaakse gerechtjes, dansten en zongen ze en waren allemaal verschillende soorten handwerkjes te bewonderen. Heel leuk om te zien. Ook zagen we met de hand aangedraaide draaimolen met rieten manden waar de kinderen in konden zitten, echt grappig.

Hierna gingen we naar Kaufland om wat boodschappen te doen en toen gingen we weer richting huis. Jordi en ik hadden echt zin om nog paddestoelen te zoeken, dus gingen we met de motor nog even naar de cantharellenplek van een paar dagen geleden. Hier was nog niet veel opnieuw aangegroeid door de warmte van de afgelopen dagen, dus gingen we verderop zoeken waar we wonder boven wonder nog allemaal lekkere dingetjes vonden. Ook een nieuwe en heel lekkere paddestoel genaamd de gele stekelzwam. Heel apart en heel lekker.

Gisteren, dag 25, ging om 8 uur de wekker om de bergen in te gaan om lekker vroeg paddestoelen te gaan zoeken. Op het laatste moment besloten we de moeder van Jordi ook mee te vragen, gezellig. Op de berg maakte Jordi ook een hele mooie foto van Monique en mij.

Twee manden half vol en toen gingen we weer terug naar beneden. De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan en 's avonds hebben Jordi en ik een pasta gemaakt met allemaal verschillende bospaddestoelen. Echt super lekker!

• 29 Augustus 2016 - 14:42

Frans Van Rixtel:

Echt fijn om te horen dat jullie het zo na de zin hebben. Maar zoals je weet zijn hier ook bossen en hier groeien ook paddestoelen. Dus jullie kunnen vooruit als jullie weer hier zijn .

Groetjes papa en mama xxx

• 30 Augustus 2016 - 23:39

Kim Van Rixtel:

Ja echt wel, we hebben een boek besteld ook voor thuis! Gaan we zeker doen, ook met jullie samen!! Dikke kus van ons xxxx