Dag 19 + 20 + 21 in Slowakije: Cantharellen :-) - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu Dag 19 + 20 + 21 in Slowakije: Cantharellen :-) - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu

Dag 19 + 20 + 21 in Slowakije: Cantharellen :-)

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Augustus 2016 | Slowaakse Republiek, Brezno

Maandag oh maandag, onze lievelingsdag. Op maandag zouden we lekker veel gaan doen op de camping ter afsluiting van het seizoen. Toen we opstonden begonnen we met goede moed en brachten we de konijntjes naar buiten. Op een gegeven moment begon het alleen met regenen en stopte het niet meer. We hebben de zeiknatte konijntjes op een gegeven moment toch maar naar binnen gebracht en in een dikke laag hooi gezet, en de dag veranderde in een binnen-dag. We keken een leuke film vol overvallen en slechte politieagenten die achteraf de bad guys bleken te zijn. Erg spannend allemaal.

Alles opgeschoven naar de dinsdag. Dus gisteren begonnen we onze dag in het zonnetje op de camping om 2 tenten af te breken. Zoals ik zei, het seizoen is bijna voorbij dus sommige dingen kunnen al opgeruimd worden. Daarna zijn we gezellig met Bincky de bergen ingegaan om paddestoelen te zoeken op onze plek voor kastanjeboleten en vonden hier wat om te drogen. De pot is trouwens ge-upgrade en is bijna vol!!!! :-)

Thuis hebben we alles verwerkt en daarna nog een tent afgebroken. Als beloning plantten we onszelf in een hang-stoel onder de appelboom met een lekker ijsje. Daarna hebben we nog wat opgeruimd, schoongemaakt en wat was opgevouwen, en de berg nog even op om nog een mand met munt te plukken. De eerste batch was gedroogd en zit al in een pot :-)

Deze ochtend begonnen we de dag met het voornemen om met zijn tweetjes diep de bergen in te gaan zodat we nog meer paddestoelen zooden vinden. Zo gezegd zo gedaan en binnen de kortste keren stonden we tot onze oren in de cantharellen.

Nouja, misschien een beetje overdreven maar één voor één riepen we dat we een goudmijn hadden gevonden, haha. Allemaal groepjes met grote cantharellen. Beiden dolgelukkig, een mand vol, 1,9 kilo cantharellen verder en we waren weer onderweg naar beneden. Een hoop schoonmaakwerk, maar het ligt allemaal te drogen. En we hebben inmiddels een overheerlijke cantharellen-omelet in ons buikje :-)

• 29 Augustus 2016 - 14:53

Frans Van Rixtel:

Het weer is toch ook afwisselend bij jullie, maar na regen komt zonneschijn moet je maar denken.
    En heb je nog gereden op jordy,s motor zoja goed uitkijken , want zoals je weet een ongeluk zit in een klein hoekje. Doe de ouders van Jordy de groetjes van ons.

Groetje papa mama xxx