Dag 8 + 9 in Slowakije: Nog meer paddenstoelen! - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu Dag 8 + 9 in Slowakije: Nog meer paddenstoelen! - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu

Dag 8 + 9 in Slowakije: Nog meer paddenstoelen!

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Augustus 2016 | Slowaakse Republiek, Brezno

Ja ja, over paddestoelen ben ik nog lang niet uitgeschreven... Gisteren en vandaag zijn we opnieuw gaan zoeken in de ochtend. Vanochtend waren we daarintegen een beetje moe, dus hadden we ons verslapen.

Omdat we gisteren 's ochtends vroeg waren vertrokken, hoefden we het bos nieteens in om een grote vondst te treffen. Onderweg stuitten we op een mooi eekhoorntjesbrood langs het pad. We gingen hem meteen plukken en zoals verwacht kwamen we er nog veel meer tegen toen we ook onder en tussen bomen gingen zoeken.

Kortom: een hoop kruip- en zoekwerk maar zeker de moeite waard! Een mooie vondst was het resultaat, veel eekhoontjesbrood en 2 parasolzwammen. Ook hadden we een nieuwe paddestoel gevonden en gedetermineeerd: de gewone anijschampignon. Ziet er uit als een enorme champignon en heeft een sterke anijsgeur. We waren om 10 uur al terug omdat we ook redelijk vroeg vertrokken. Ik had me namelijk ingeschreven voor een rug/schouder en nekmassage, omdat ik last van mijn rug had. Toen we terugkwamen kon ik dus ook meteen door naar de masseur, die me hier van af hielp. Zelfs muziek van Enya op de achtergrond. (Ja mam, Enya!!!) Heerlijk, misschien zelfs voor herhaling vatbaar.

Omdat we zo vroeg begonnen waren hadden we ook genoeg tijd om alles te verwerken. Toen ik terug was van de massage gingen we de paddenstoelen schoonmaken en trokken hierbij wat leuke kinderen van de camping aan, die gezellig kwamen helpen.

We besloten ze te drogen, zodat we ze thuis in weckpotten kunnen doen en kunnen meenemen als Jordi en ik een rondreis door Europa gaan maken. Super handig en heel lekker natuurlijk. Nu hangen er twee leuke slingers met plakjes paddestoelen boven de kachel, en staan er 4 bakplaten met dunne plakjes. We waren hier tot ongeveer 2 uur mee bezig en hebben toen nog een deel gepaneerd en daarna gefrituurd, samen met de moeder van Jordi. (zeker een aanrader, heerlijk)

Hierna zijn we met de hond naar de dierenarts geweest, en zijn toen nog wat klusjes gaan doen. 's Avonds hebben we met zijn allen aan het kampvuur gegeten en daarna trokken Jordi en ik ons terug van de drukte en hebben we de avond afgesloten, gezellig met zijn tweetjes bij de kachel. Het koelt hier namelijk al behoorlijk af 's avonds.

Vandaag zoals ik al zei ons verslapen maar toch een gezellige start gehad op de berg. Daarna zijn we even het drop ingegaan voor een ijsje en een doner kebab. (ja die hebben ze hier ook hahaha) Ook zijn we even over de groentenmarkt gelopen. Je koopt hier gewoon een kilogram aardappelen voor 40 eurocent. Ik kocht 5 maiskolven voor boven het kampvuur en op de barbecue. Daarna moesten we even naar het ziekenhuis om wat te regelen voor de zorgverzekering van Jordi. Net een scene uit een horrorfilm, zo oud en eng is het daar. Hopen dat ik niets oploop hier, ha ha. Ondanks de creepy uitstraling nemen ze hier echt de tijd voor je en zijn ze erg vriendelijk zegt Jordi.

Dat was het dan. Vanavond worden het dus maiskolven van de barbecue!

  • 12 Augustus 2016 - 22:36

    Fskjks :

    Wederom weer een mooi verslag, ben wel benieuwd naar gefrituurde paddenstoelen.
    Wat leuk om jullie zo samen bezig te zien.

    Groetjes papa en mama

  • 13 Augustus 2016 - 13:15

    Franklin :

    Erg leuk om het allemaal te lezen,geniet ervan

    Grz Franklin en Boukje en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Aug. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 6802

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2016 - 10 September 2016

Slowakije met Jordi

Landen bezocht: