Dag 16 + 17 + 18 in Slowakije - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu Dag 16 + 17 + 18 in Slowakije - Reisverslag uit Brezno, Slowaakse Republiek van Kim Rixtel - WaarBenJij.nu

Dag 16 + 17 + 18 in Slowakije

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Augustus 2016 | Slowaakse Republiek, Brezno

Even wat minder leuk, maar dat mag de pret niet drukken. Ik was de afgelopen dagen al een beetje prikkelbaar en had niet zo' n zin meer om dingen te ondernemen. Ik ging na het eten ook meteen naar binnen met een kopje thee, want ik voelde me niet lekker meer. Misschien voelde ik me de dag erna beter.

We zouden de volgende dag een wandeling gaan maken en eten met een heel leuk gezin op de camping wat ieder jaar terugkomt en de volgende dag zou vertrekken. Hele leuke mensen waar ik ook erg goed mee op kon schieten. Toen ik opstond was ik nog steeds niet echt lekker in mijn vel. Je kon me vergelijken met zo' n meisje wat om alles begint te huilen in films, whahaha. Jordi ging dus ook naar beneden om te vragen of het erg was als we niet mee gingen die dag. Erg jammer maar voor mij toch nodig om even een dagje tot rust te komen.

Goed. Mezelf bij elkaar geraapt en ons aangesloten op het terras. Lekker een stukje cake en een flinke kop thee, en later nog een oliebol. Dit was om afscheid te nemen van een ander heel leuk gezin wat ook jaarlijks terugkomt. Hiervan kregen we nog wat zakgeld voor onze reis door Europa en er waren nog wat spulletjes die we wel konden gebruiken die we zo op mochten halen zeiden ze, echt kei lief!

Toen we deze famillie hebben uitgezwaaid ben ik naar binnen gegaan en heb ik wat bijgeslapen. Jordi had het relatief druk met gasten dus toen ik wakker werd heb ik een broodje met gebakken eieren gemaakt voor ons. Daarna hebben we onze ruitjes-bovisten vermalen tot onze eerste portie paddestoelen-poeder. Vervolgens zijn we de berg opgelopen. Gut wat zwaar... Maargoed, we gingen wilde munt plukken. Helemaal boven gezocht maar er stond helemaal niks. Oh, god. Teleurgesteld naar beneden, half gerend. Jordi ving me op toen ik half naar beneden vloog, toen ik inneens kei veel munt spotte midden in het veld. Hele mand vol geplukt en te drogen gelegd zodat we muntthee hebben op reis. En een pot voor mijn moeder natuurlijk, een groot muntthee-liefhebber. Jordi drinkt trouwens ook al dagen niets anders meer.

's Avonds zijn we lekker uiteten geweest met dat leuke gezin als afsluiter, waar Jordi en ik toen ook waren geweest. Dus nam ik weer een knoflooksoep uit brood nam en schnitzel met aardappelkroketjes, hmmmm :-)

Dag 17: Europa shopping centre. Ja ja, zaterdag gingen we naar een WINKELCENTRUM. Een beetje KFC, Mac donalds, bioscoop en winkel-tekort aangevuld. Erg gezellig zo een dagje weg. Eerst naar de macdonalds, waar lieve Jordi nog een portie kipnuggets bestelde als verrassing toen we gingen, hahaha. Mijn guilty pleasure :')

Daarna heb ik in een leuk winkeltje een jurkje en een tuinbroek gekocht, en voor Jordi een leuke spijkerbroek en een paar nieuwe schoenen. Daarna gingen we naar de film Sausage Party in het engels met slowaakse ondertiteling, echt heel leuk. Bleek achteraf een zeer seksistische tekenfilm te zijn, maar dan met voedsel. Heel raar maar hilarisch.

Onderweg werd Jordi alleen zo ziek als een hond en kreeg hij buikkrampen. Eenmaal thuis hebben we tot1 uur pogingen gedaan om het te verlichten, meeste tevergeefs. Ik had wel een drankje gemaakt met laurier wat een beetje hielp, dus daar heb ik het receptje van opgeschreven.

Dag 18 was dan ook een bankhang-dag. Eerst heb ik Jordi wat pap en thee gemaakt want hij voelde zich nog steeds slecht. Toen ben ik voor de 3de keer deze week de berg opgelopen. Is echt heel zwaar met mijn geweldige conditie > geen conditie. Maar ik vind het toch erg leuk, vooral met de hond(en). Toen ik terugkwam hebben Jordi en ik gezellig film gekeken op de bank :-)

  • 23 Augustus 2016 - 14:11

    Fskjks :

    Ja ziek zijn kan er ook bij horen,maar gelukkig weer beide opgeknapt.
    Wij vinden het erg fijn, dat het ondanks de ongemakken het jullie het erg na jullie zin hebben.
    Wij denken ook dat je het skypen gisterenavond erg leuk hebt gevonden, je broers weer eens gezien te hebben.

    Groetjes Pap en Mam

  • 24 Augustus 2016 - 16:13

    Kim Van Rixtel:

    Was zeker leuk :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 07 Aug. 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 6778

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2016 - 10 September 2016

Slowakije met Jordi

Landen bezocht: